reklama

Kypré barokové telá opäť v móde - ja nie som trendy alebo je to predsa len epidémia??

Je po lete, spomínam na poriadne teplé dni na konci augusta, keď som si vyšiel do hlavného mesta k našim susedom (tiež krásavica na Dunaji): desiatky termálnych kúpeľov a wellnes centier - využijem krásne slnečné dni na kúpanie

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

opaľovanie i prechádzky. Všimol som si, že tie telá pri bazénoch sú každý rok akési plnšie. Je to snáď trendy a ja o tom ani neviem?
Aj v uliciach ľudia akísi zaoblenejší. No ale môžete sa čudovať? Veď kuchyňa je tu vynikajúca, pikantné redšie i hustejšie guláše, jemnučký kurací perkelt i paprikáš, všade palacinky, šamrólky, réteše, krémeše francúzske i belgické, tvarohové koláče aj husacie škvarky...a tá krásne hrubá slaninka z mangalice! Jasné, aj pečená klobáska a údené kolienko...
Ale kupodivu, zaoblenejší neboli len ľudia hovoriaci jazykom tejto krajiny, ale počul som tu aj ruštinu, poľštinu, dánčinu (alebo to bola švédčina?), chrapľavú holančinu, turečtinu (pre istotu som sa spýtal, či sú to Turci) a kopu iných jazykov..a väčšina vyzerala tak... povedal by som, trendy. Snáď len Japonci...
Ja asi nie som v obraze, a ten ideál gréckeho diskobola či krásne telo Michelangelovho Dávida dávno vyšli z módy. No čo, som trochu staromódny. Telá dnes stále viac pripomínajú obyvateľov ostrovov Tonga a Fidži - kto je čo najviac zaliaty tukom (povedala by herečka pani Rúžičková), ten je na spoločenskom rebríčku vyššie ako jeho chudší spoluobčania.
Dnes sa konzumuje všade, na uliciach, v zákutiach pod stromami, na kúpaliskách, v parkoch. Jedlo sa stalo pre ľudí akousi drogou, rozpráva sa o ňom ako
o úžasnej hodnote, televízie sú plné kulinárskych programov. Jedna známejšia herečka (nie je to p.Studénková) vedie takúto reláciu už pomerne dlho. 
No takýto ideál krásy nie je nič pre mňa užasného. Veď ťa prenasledujú choroby, fučíš pri väčšej fyzickej námahe a chôdzi do kopca a krásnu intimitu vo dvojici si aj ťažko predstaviť.
Ale je celý takýto svet zaoblený? Aj rozvojový?
Len tak si premietam. Kuba, Havana, Varadero. Keď v deväťdesiatych rokoch líder máximo (najvyšší vodca) a comandante revolúcie Fidel Castro (mnoga leta, nedávno oslávil deväťdesiat) vyhlásil "špeciálne obdobie", čiže plošné šetrenie vo všetkom, Kubánci skoro vôbec nemali čo jesť a bežne jedli vyprážané grepfruitové šupy. Pochudli a ich priemerný vek dožitia sa za pár rokov zvýšil. No dnes na Kube som len s námahou mohol objaviť tmavšiu Kubánku, ktorá by nemala veľký okrúhly zadoček a tukom obalené bruško. Vlastne pár som ich tam videl, ale povedali mi, že sú z toho známeho varieté Tropicana...a to je teda iná liga.
Arabský svet, snáď ešte tam by sa dali nájsť takí nezaoblení. Ale kdeže, skôr naopak. Ja Arabov poznám, trochu dôvernejšie, veď som z Piešťan. A po západe slnka sa moje rodisko v lete mení na male arabské mestečko. Predškolska mládež, to áno, bicykluje a kolobežkuje odušu. Ale mladí sedia v rôznych reštauráciách, zmrzlinárňach, stánkoch s kebabom, ale najmä stále konzumujú tú vražednú kombináciu hranolčeky a colu. No vidno to na nich, mladí pretučnelí chlapci sa ledva pohybujú po ulici. Škoda, že tieto veľmi nezdravé potraviny Prorok (daj mu Aláh večné odpočinutie a slávu) nezakázal, boli by iste dnes Arabi oveľa zdravší. Dievčence, ktoré nosia len hidžáb (šatku) a vidno im nielen oči ale aj celý nos a namaľované pery, sa ešte snažia, ale keď sa vydajú, budú vyzerať ako ich mamičky. Zahalené v burke a len so slabým výhľadom cez sieťku a poriadnymi oblinami. Ja viem, po vodu 10 km nechodia už ani ženy v Ománe, ručne sa už tiež obilie nemelie a ani chlapi nepasú kozy či ovce a pohoničov tiav je už ako šafranu. Všetci sedia, pozerajú do nejakej obrazovky a ich jediná významnejšia aktivita je ťukanie do mobilu. Ale jesť im chutí ako predtým...
Ale snáď cirkevní hodnostári by mohli byť štíhli. Veď iste žijú striedmo, častejšie sa postia, nakoniec ich učiteľ, pôvodne tesár z Nazaretu sa postil raz aj štyridsať dní. A pustovníci a ostatní svätí...Ale veru ani nie. Budem prostoreký: prevládajú okrúhle tváre a ovísajúce brušká (nechcem menovať, majú dosť veľký mediálny priestor, dá sa to ľahko overiť). Pravda, jeden taký hodnostár chodil v Trnave aj do fitka, no mal z toho len samé opletačky.
Ja som už starší a nedokážem byť trendy. Mám rád pohyb, napríklad na bicykli. Ale samozrejme, ani pohyb nie je všeliek. Vedel by o tom rozprávať náš premiér. Koľko len kilometrov sa nabehal so psom na hrádzi, koľko tisíc kľukov urobil - a srdce ho predsa zradilo. No keby som si mal vybrať medzi pečenou kačicou alebp pečenou tekvicou, tak by som si vybral to druhé, v podobe chutnej oranžovej tekvičky hokkaidó.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Fedor Alex Caňo, Ing.

Fedor Alex Caňo, Ing.

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Rozmanitý španielsky a hispánsky svet, v ktorom žije už vyše 500 miliónov ľudí, je pre mňa zaujímavý, no u nás málo známy, a preto by som chcel veľa svojich poznatkov odovzdať aj ostatným...A občas aj niečo iné, s čím sa každodenne stretávam... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu